نمایندگی تعمیر آب گرم کن آریستون

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

تعمیر آب گرم کن آریستون

تعمیر آب گرم کن آریستون | تقریباً در همه خانه ها آب گرم کن وجود دارد که از آن برای گرم کردن آب برای نیازها و مصارف خانگی استفاده می کنند. یکی از مشکلات مکرر آب گرم کن ها تشکیل رسوب می باشد. اگرچه آب منازل در شبکه آبرسانی شهری تصفیه می شود، اما تشکیل رسوبات در لوله ها باعث کاهش راندمان و حتی اختلال در عملکرد آن می شود.

 

 البته این تنها مشکل آب گرم کن نیست، از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای آب گرم کن ها پیش بیاید می توان به موارد دیگری مانند روشن نشدن آب گرم کن، گرم نشدن آب، کار کردن آب گرم کن به صورت دائمی، نشت گاز، گرم شدن بیش از حد آب، خرابی سنسور دما، ترکیدگی لوله های آب سرد و گرم، اشاره کرد. در این موارد ممکن است که نیاز به مراجعه به یک تعمیر کار ماهر و کار بلد جهت تعمیر کردن آب گرم کن خود پیدا کنید.

 

ممکن است آب گرم کن شما پس از مدتی کارکرد خراب شود و نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشد. نقص در عملکرد آب گرم کن می تواند به دلایل مختلفی باشد که یکی از بارز ترین علائم آن گرم نشدن آب یا تولید صدا های غیر عادی است. در چنین مواقعی باید فورا آب گرم کن خود را تعمیر کنید زیرا آسیب به وسایل گاز سوز می تواند بسیار خطرناک باشد و نباید آن را به تعویق بیندازید.

 

انواع آب گرم کن

 

به طور کلی آب گرم کن ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود. در آب گرم کن های مستقیم، منبع انرژی در داخل صفحه قرار می گیرد. در آب گرم کن های غیر مستقیم، منبه انرژی در بیرون از محفظه قرار می گیرد و در فضایی مانند موتور خانه قرار داده می شود.

 

انواع آب گرم کن های موجود در بازار

 

آب گرم کن نفتی

 

آب گرم کن نفتی قدیمی ترین نوع آب گرم کن مستقیم است و منبع انرژی آن در داخل دستگاه می باشد. در آب گرم کن های نفتی، آب با استفاده از حرارت ناشی از سوختن نفت داغ گرم می شود. در آب گرم کن های نفتی، نفت از کاربراتور عبور کرده و از طریق لوله های اتصال به محفظه سوخت دستگاه می رسد. سپس هوا از طریق سوراخ های تعبیه شده به محل احتراق می رسد تا فرآیند احتراق کامل شود و گرمای تولید شده آب را گرم می کند. کاربراتور میزان مصرف سوخت آب گرم کن را تعیین می کند.

 

آب گرم کن گازی

 

آب گرم کن های گازی در دسته آب گرم کن های مستقیم قرار می گیرند و مصرف آنها گاز است. سوخت این دستگاه ها هم با کپسول و هم از گاز شهری امکان پذیر است. دو قسمت مهم و ضروری در یک آب گرم کن گازی ترموستات و شیر پیلوت هستند. دمای گاز مورد استفاده در دستگاه توسط ترموستات تنظیم می شود. وظیفه شیر پیلوت روشن نگه داشتن شمعک آب گرم کن است. آب گرم کن های گازی به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می شوند و جزو پر طرفدار ترین و پر فروش ترین آب گرم کن ها هستند.

 

آب گرم کن برقی

 

آبگرم کن های برقی که جزو آب گرم کن های مستقیم هستند با برق کار می کنند و دمای آنها توسط ترموستات کنترل می شود و کمترین آلودگی را به محیط زیست وارد می کنند. البته لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از برق، هزینه قبض برق شما بالا خواهد بود.

 

آب گرم کن های دو جداره

 

آب گرم کن های دوجداره، آب گرم کن های غیر مستقیمی هستند که با عایق کاری دیواره بیرونی از اتلاف حرارت جلوگیری می شود. معمولا این دستگاه ها در موتورخانه قرار می گیرند.

 

آب گرم کن های کویلی

 

آب گرم کن های کویلی جزء آب گرم کن های غیر مستقیم طبقه بندی می شوند و مجهز به پمپ تنظیم دمای آب می باشند. هنگامی که آب به دمای مطلوب رسید، جریان آب توسط پمپ متوقف می شود. در این دستگاه ها پیلوت همیشه روشن است.

 

آب گرم کن های مخزن دار

 

آب گرم کن های مخزن دار در دو مدل برقی و گازی عرضه می شوند و ظرفیت مخزن آن بین بیست تا هشتاد گالن می باشد. با این آب گرم کن ها، آب سرد پس از ورود به مخزن توسط گاز یا برق گرم می شود. این مدل ها ارزان تر هستند، طول عمر نسبتا خوبی دارند و معمولا به ندرت نیاز به تعمیر دارند. یکی از معایب آب گرم کن های مخزن دار این است که آب داخل مخزن به مرور زمان گرمای خود را از دست می دهد و به همین دلیل باید دمای آب گرم کن را تنظیم کرد.

 

آب گرم کن های بدون مخزن یا دیواری

 

آب گرم کن بدون مخزن یا دیواری فضای کمی را اشغال می کند. این آب گرمکن ها مخزن ندارند و بلافاصله پس از روشن شدن دستگاه آب گرم می شود. از نکات منفی این آب گرم کن ها قیمت خرید و هزینه نصب است.

 

آب گرم کن های هیبریدی

 

آب گرم کن های هیبریدی آب را با استفاده از گرمای محیط گرم می کنند و حجم زیادی دارند. یکی از جنبه های مثبت این آب گرم کن ها اتلاف انرژی کم است.

 

آب گرم کن های خورشیدی

 

این مدل ها بر روی سقف نصب می شوند و با استفاده از پنل های مخصوص نور خورشید را جذب می کنند. آب گرم کن های خورشیدی مصرف انرژی پایینی دارند اما هزینه نصب آن بالاست.

 

تعمیر و سرویس آب گرم کن های خود را به تعمیر کاران ماهر بسپارید

 

آب گرم کن یک وسیله بسیار مهم در منازل است که در صورت خرابی بایستی توسط یک تعمیر کار ماهر و کار بلد سرویس و تعمیر شود تا از به وجود آمدن هزینه های بیشتر و خطرات احتمالی جلوگیری شود.