نمایندگی تعمیر چای ساز کنوود

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

تعمیر چای ساز کنوود

چای یکی از سالم‌ترین و خوش طعم‌ترین نوشیدنی‌ها است که می‌توان به راحتی با استفاده از چای‌سازها تهیه کرد. میلیون ها نفر در سراسر جهان عاشق این نوشیدنی هستند. چای ساز وسیله ای برقی جهت آماده کردن و گرم نگه داشتن چای است.آب داخل کتری توسط یک المنت داخلی گرم و با وصل کردن کلید گرم شده و بعد از مدتی شروع به جوشیدن می‌کند. یک مدار کنترلی هنگام جوشیدن آب، برق المنت را قطع می‌کند. قوری نیز روی یک صفحه قرار می‌گیرد که گرمکن صفحه با وصل کردن کلیدی روشن شده و صفحه را گرم می‌کند. به این ترتیب قوری و چای آماده شده در داخل آن گرم نگه داشته می‌شود. همچنین در داخل قوری یک محفظه وجود دارد که چای را داخل آن ریخته و از پخش شدن چای در داخل قوری جلوگیری می‌کند.

مزایای چای ساز

  • سرعت اولین و مهمترین مزیت چای ساز نسبت به سماور یا کتری است. می توان از آن برای دم کردن نوشیدنی در مدت زمان کوتاهی در مقیاس بزرگ استفاده کرد. اکثر چای سازها تنظیمات زمان خاصی دارند که راحت‌تر است.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از چای سازها این است که این دستگاه ها دارای دکمه خاموش شدن خودکار هستند. به این معنی که وقتی آب به دمای جوش رسید، خود دستگاه آن را خاموش می کند تا از جوشیدن بیش از حد آب جلوگیری کند.
  • این دستگاه‌ها به ‌ویژه در مراکز تجاری و دفاتر کار مفید هستند، زیرا می‌توان از آن برای سرو نوشیدنی به تعداد زیادی از مردم به راحتی و بدون زحمت استفاده کرد. اکثر این دستگاه ها وزن سبکی دارند بنابراین قابل حمل هستند.قیمت دستگاه های چای ساز با توجه به ویژگی های خاص آن متفاوت است. اکثر این ماشین ها شامل سینی های چکه، ویژگی های خاموش شدن خودکار و نشانگرها هستند.

 

عیب یابی مشکلات چای ساز کنوود

چای سازها مانند هر دستگاه دیگری ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و عملکرد آن را مختل کنند.هریک از این مشکلات باید عیب یابی و تعمیر شود. تعمیرکاران مجرب گلدن سرویس ایران می توانند انواع خدمات ، عیب یابی و تعمیرات را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهند.

چرا چای ساز گرم یا روشن نمیشود؟

  • اتصال به برق را بررسی کنید.اتصال بد به برق می تواند دلیل کار نکردن چای ساز شما باشد .
  • سیم برق را بررسی کنید.دلیل بعدی روشن نشدن چای ساز شما یک سیم برق آسیب دیده است. اگرچه سیم‌های برق چای ساز به گونه‌ای ساخته شده‌اند که محکم باشند و عمر طولانی داشته باشند، اما برخی موارد مانند خم شدن شدید و اتصال کوتاه می‌توانند به آن‌ها آسیب بزنند.
  • چای ساز را رسوب زدایی کنید.اگر چای ساز برقی شما روشن نمی شود، ممکن است به علت رسوب آهک در دستگاه باشد.رسوب زدایی به افزایش طول عمر آن کمک می کند، به خصوص اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید. برای رسوب زدایی این بخش نیز می‌توانید از جوهر لیمو و ترکیب آب و سرکه سفید استفاده نمایید.علاوه‌ براین برای استفاده روزمره از آب تصفیه شده و معدنی استفاده کنید زیرا در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که باعث تولید رسوب می‌شود.
  • ترموستات در چای ساز، دمای دستگاه و آب را کنترل می کند و زمان جوشاندن آب را مشخص می سازد. بنابراین اشکال در ترموستات دستگاه، می تواند علتی دیگر برای روشن نشدن چای ساز باشد.
  • از دیگر دلایل ممکنی که می تواند در صورت خراب شدن آن، چای ساز روشن نشود خرابی کلید پاور یا همان کلید روشن و خاموش چای ساز می باشد.
  • اگر برد چای ساز بنا به هر دلیلی دچار مشکل شود، به احتمال زیاد دستگاه روشن نخواهد شد.عملکرد صحیح برد، برق رسانی دقیق در بین قطعات دستگاه است، که عملکرد درست چای ساز را تضمین می کند.

 

دلیل سر و صدای غیر عادی چای ساز چیست؟

اگر برای اولین بار است که از چای ساز استفاده می کنید، توجه داشته باشید که دستگاه عمدتاً با صدا کار می کند. در این صورت نگران نباشید زیرا پس از چندین بار استفاده از دستگاه، صدای غیر طبیعی آن از بین می رود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد نویز می شود فاصله المنت از بدنه دستگاه است. سعی کنید هنگام استفاده از دستگاه از ضربه زدن به بدنه دستگاه خودداری کنید. زیرا هر نوع ضربه ای که به دستگاه وارد شود باعث ایجاد فاصله بین المنت و بدنه می شود برای همین چای ساز صدای ناهنجار تولید می کند.

 

علت پریدن فیوز برق با روشن شدن دستگاه چای ساز چیست؟

تنظیم ولتاژ موردنیاز دستگاه یکی از موارد مهمی است که قبل از استفاده از دستگاه چای ساز باید آن را انجام دهید.

این مشکل نشان می‌دهد که اتصالات الکتریکی درون چای ساز دچار مشکل شده است. در این مورد خطر برق‌گرفتگی وجود دارد. همین امر باعث می‌شود که به هنگام روشن کردن دستگاه، فیوز بپرد. برای رفع مشکل باید از یک برق کار حرفه‌ای کمک بگیرید تا سیستم برق رسانی شما را تنظیم کند.

چرا چای ساز بعد از جوش آمدن قطع نمی‌شود؟

علت خاموش نشدن چای ساز، پس از جوش آمدن آب و یا روشن نشدن آن پس از سرد شدن، اغلب مربوط به سنسور دستگاه است.

مکانیسم خاموش شدن خودکار کار نمی کند.ویژگی خاموش شدن خودکار به این معنی است که پس از رسیدن آب به نقطه جوش، چای ساز را به طور خودکار خاموش می کند. اگر این ویژگی کار نمی کند،چای ساز ممکن است به گرم کردن آب تا زمانی که خشک شود ادامه دهد و به طور بالقوه باعث آسیب یا آتش سوزی شود. سعی کنید المنت گرمایشی را تمیز کنید و مطمئن شوید که کتری به درستی روی پایه قرار گرفته است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است مکانیزم خاموش شدن خودکار یا کل کتری تعویض شود.

ترموستات خراب است.ترموستات وظیفه تنظیم دمای داخل چای ساز و اطمینان از گرم نشدن بیش از حد آن را بر عهده دارد. اگر ترموستات معیوب باشد، ممکن است چای ساز بیش از حد گرم شود یا اصلاً گرم نشود. ترموستات را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده، مانند ترک یا سوختگی بررسی کنید. اگر خوب به نظر می رسد، المنت حرارتی و اجزای داخلی چای ساز را تمیز کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است با ما تماس بگیرید.

 

نحوه نگهداری و استفاده صحیح از چای ساز

  • استفاده از آب مقطر (بدون مواد معدنی) را برای دم کردن چای خود و هنگام تمیز کردن چای ساز در نظر بگیرید.
  • پایه و سیم دستگاه هرگز نباید در آب غوطه ور شود.
  • پس از نصب دستگاه، مطمئن شوید که چای ساز روی سطح صاف و تراز قرار گرفته است. محل انتخاب شده نیز باید عاری از آب و رطوبت باشد.
  • از قرار دادن دستگاه روی لبه میز و در مکان هایی که ممکن است باعث افتادن آن شود خودداری کنید.
  • هنگامی که دستگاه روشن است، آن را تکان ندهید.
  • پس از استفاده از چای ساز از خاموش بودن آن مطمئن شوید. دستگاه را از پریز برق جدا کرده و اجازه دهید خنک شود.
  • پس از هر بار استفاده،چای باقی مانده در مخزن را خالی کنید. چای دم کرده نباید برای مدت طولانی در دستگاه بماند. زیرا این امر باعث ایجاد رسوب در دستگاه می شود.
  • از قرار دادن دستگاه در نزدیکی اجاق گاز یا وسایل برقی گرمایشی خودداری کنید.