نمایندگی تعمیر هود آریستون

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

تعمیر هود آریستون

تعمیر هود آشپزخانه آریستون | هود آشپزخانه دائما در معرض دود، چربی و گرما است. به همین دلیل لازم است در بازه های زمانی معینی سرویس و نظافت آن انجام شود. هم چنین تعمیر انواع هود تو کار و رو کار توسط یک تعمیرکار ماهر و با تجربه به هنگام مشاهده ایرادات جزئی ضروری است. در غیر این صورت به دلیل تجمع دود و چربی در آن، فیلترها به مرور زمان پوسیده و از بین می روند و متعاقباً به موتور و فن نیز آسیب می رسانند و عملاً دستگاه کارایی خود را از دست می دهد.

به طور کلی بیش ترین آسیب وارد شده به هود آشپزخانه به دلیل تمیز نکردن به موقع آن است. گریس لایه ای ضخیم بر روی قسمت های داخلی دستگاه ایجاد می کند و عملکرد قطعات را مختل می کند.

بنابر این می توان به سادگی با تعمیر و تعویض فیلتر هود از آسیب دیدن این دستگاه جلوگیری کرد. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلات فنی و الکترونیکی بر روی دستگاه وجود داشته باشد. در این شرایط بهتر است از روشن کردن دستگاه خودداری کنید و با یک تکنسین ماهر تماس بگیرید. زیرا امکان اتصال الکتریکی و سوختن موتور وجود دارد که می تواند هزینه زیادی را برای تعویض موتور هود به همراه داشته باشد.

تعمیر هود لمسی آشپزخانه

هود های لمسی نسل جدیدی از هود های آشپزخانه هستند که ساختار پیچیده و تخصصی آن تعمیر هود لمسی آشپزخانه را کمی دشوارتر می کند. در طراحی هود های لمسی از قطعه های مدرن مانند برد الکترونیکی، تاچ پد و برد صفحه نمایش استفاده می شود. اگر چه وجود این قطعات منجر به تنظیمات بهتر و کار راحت تر با هود می شود، اما باید پذیرفت که در کنار این فناوری می توان با مشکلاتی از جمله سر در گمی و عدم کار کرد آپشن های آن مواجه شد. کار نکردن صفحه لمسی هود، نمایش ندادن تنظیمات روی صفحه و خرابی برد الکترونیکی از جمله مشکلات رایجی است که کاربران هود های لمسی خود با آن مواجه هستند.

با توجه به اینکه تنظیمات کاربر و استفاده از هود لمسی کاملا به تاچ پد این دستگاه وابسته است، در صورت معیوب شدن این قطعه عملاً امکان روشن شدن هود وجود ندارد. همچنین زمانی که برد الکترونیکی آسیب می بیند، عملکرد روکش های سنسور نیز بدتر می شود. در برخی موارد خرابی برد مدار با قطع اتصالات آن همراه است که با تشخیص صحیح توسط تکنسین، تعمیر هود به راحتی و با کم ترین قیمت انجام می شود.

بنابر این لازم است تعمیرکار هود در ابتدای کار از طریق بررسی کامل قطعات عیب یابی دقیق را انجام دهد و این امر مستلزم آشنایی کامل تعمیرکار با مکانیزم و ساختار هودهای لمسی جهت اطمینان از کیفیت خدمات تعمیر هود لمسی می باشد.

تعمیر هود های قدیمی

هودهای آشپزخانه در واقع نسل جدید هوا کش های قدیمی هستند. با این تفاوت که در ساخت هود آشپزخانه از تکنولوژی روز استفاده می شود که آن ها را کاربردی تر از فن ها می کند. با گذشت سال هایی که از ساخت و ساخت هود آشپزخانه می گذرد، تغییرات زیادی در طراحی آن ها ایجاد شده است.

هودهای قدیمی که به صورت هود زیر کابینتی یا هود کتابی بودند، طراحی ساده تری داشتند و در مدل های تک موتوره و دو موتوره تولید می شدند. هودهای قدیمی عموماً قدرت مکش ضعیف تری نسبت به نمونه های جدید دارند و در صورت عدم تعمیر و سرویس به موقع، فشار اضافی به موتور وارد می شود و احتمال سوختن موتور وجود دارد.

آنچه برای تعمیر هود قدیمی حائز اهمیت است تامین قطعات فابریک و اصل آنهاست. با توجه به بسته بودن خط تولید برخی از مدل های هود قدیمی، صنعتگران هود در یافتن قطعات مارک اصلی با مشکل مواجه می شوند. متخصصان باید با تکیه بر توانایی و تجربه خود، در مواقعی که به قطعات اصلی دسترسی ندارند باید از بهترین قطعات مشابه که با هود قدیمی سازگاری کامل دارد استفاده کنند.

به طور کلی بهتر است به هنگام بروز هر گونه مشکل برای هود های آشپزخانه، از استفاده کردن هود در عین خرابی به شدت خودداری کنید و سریعا با یک تعمیرکار یا تکنسین ماهر و با تجربه در این زمینه تماس بگیرید تا در اولین فرصت تعمیرات اعمال شود تا از بروز مشکلات بزرگ تر و جدی تر جلوگیری شود.