نمایندگی تعمیر هود ویرپول + عیب یابی رایگان با 180 روز گارانتی تعمیرات

تعمیر هود ویرپول

تعمیر هود ویرپولهود ویرپول وظیفه تهویه مطبوع آشپزخانه را بر عهده دارد. بنابراین در صورت بروز مشکل، هوای آشپزخانه مساعد نخواهد بود. بنابراین، شما باید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید در زیر به مشکلات رایج هود ویرپول می پردازیم. در صورتی که هر یک از قطعات و یا اجزای هود ویرپول رنجبر دچار ایراد شد، باید سریعا اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. در غیر این صورت آسیب جدی به هود آشپزخانه وارد می کند. به عنوان مثال عدم تعویض فیلتر هود ویرپول باعث می شود که موتور بیشتر کار کند و در نتیجه مکش آن به مرور زمان ضعیف شود. به همین دلیل است که هنگام نگهداری از هود آشپزخانه خود باید بسیار مراقب باشید. در ادامه به برخی از مشکلاتی که ممکن است برای هود آشپزخانه شما به وجود بیاید می پردازیم.

تعمیر هود ویرپول

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

هود ویرپول سر و صدای زیادی ایجاد می کند

دلیل صدای زیاد هود ویرپول ممکن است مربوط به موتور آسیب دیده باشد. اگر موتور بخواهد پروانه را روشن کند و قدرت کافی نداشته باشد، صدای بیشتری تولید می کند. با تعمیر یا تعویض موتور می توانید مشکل را برطرف کنید. هم چنین باید قطعات داخلی هود مانند فن را از نظر آسیب دیدگی یا شل بودن بررسی کنید. ممکن است کابل ها جدا شده باشند. اگر متوجه شدید که فن و تیغه آن شکسته است، باید آنها را تعویض کنید. اگر فیلتر بیش از حد کثیف باشد، صدای زیادی از هود تولید می شود. بنابراین باید فیلتر هود ویرپول را به موقع تعویض کنید تا موتور دستگاه بار اضافی نداشته باشد و صدای کمتری تولید کند. خرابی موتور و مشکل دنده باعث می شود صدای هود خیلی بلند باشد. تعویض دنده موتور در کاهش صدای هود بسیار موثر خواهد بود.

کم و یا ضعیف شدن مکش هود ویرپول

 

یکی از دلایل اصلی مکش کم هود کثیف بودن فیلتر دستگاه است. بنابراین اگر فیلتر هود ویرپول را به صورت دوره ای و در یک بازه زمانی تعویض کنید، قدرت آن را افزایش خواهید داد. در صورت مسدود بودن مسیر خروجی هوا باید مسیر هوا را باز کرده و لوله های تهویه هود را بررسی کنید و در صورت مسدود بودن آنها را باز کنید تا مکش هود زیاد شود. اگر فن یا تیغه هود از جای خود خارج و کثیف است، باید آن را در جای خود قرار دهید و اتصالات آن را سفت کنید. در صورت لزوم، برای بهبود مکش هود، باید فن یا تیغه آن را تعویض کنید. برای افزایش مکش هود ویرپول بهتر است دور موتور را به درستی تنظیم کنید. اگر دور موتور کم باشد، مکش هود ویرپول شما کم و ضعیف خواهد بود.

روشن نشدن چراغ هود ویرپول

ممکن است لامپ هالوژن یا ال ای دی سوخته باشد که در این صورت باید لامپ سوخته را شناسایی کرده و آن را تعویض کنید. امکان دارد لامپ به درستی به پیچ وصل نشده باشد. برای حل مشکل، اتصال صحیح لامپ به پیچ را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که سر لامپ آسیب دیده باشد که در این صورت باید سر آسیب دیده یا سوخته را تعویض کنید. اگر ترانسفورماتور آسیب ببیند، چراغ روی هود ویرپول روشن نمی شود. منبع تغذیه را با استفاده از مولتی متر بررسی کنید. ممکن است کلید لامپ خراب باشد، در صورت خرابی اتصالات باید آنها را پیدا کنید و یا در صورت آسیب دیدن کلید مکانیکی باید آن را تعویض کنید.

هود ویرپول به طور یکسره کار می کند

امکان دارد دکمه روشن/خاموش هود مشکل داشته باشد یا آسیب دیده باشد. در این صورت باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. اگر برد الکترونیکی هود ویرپول ایراد داشته باشد، اتصال برقرار نمی شود. بنابراین باید برد روکش را تعویض کنید. اگر تاچ پد هود مشکلی دارد، باید آن را به صورت تخصصی بررسی و تعمیر کنید.

هود ویرپول یکی از لوازمی است که باید به طور مرتب از آن مراقبت کنید و در صورت عدم توجه به نکات نگهداری این دستگاه و رعایت نکردن آنها مشکلات و ایرادات زیادی را برای این دستگاه ایجاد خواهید کرد. برای این که هود به خوبی کار کند، باید اصول اولیه نگهداری از آن را به دقت رعایت کنید. بسیاری از مردم در مورد نحوه نگهداری صحیح هود آشپزخانه خود اطلاعات کافی ندارند. بنابراین در مدت کوتاهی شاهد از کار افتادن دستگاه خود خواهند بود. هم چنین بهتر است که به هنگام بروز هر گونه خرابی از یک تعمیرکار ماهر جهت تعمیر هود خود کمک بگیرید.