تعمیر فر برقی آریستون

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

تعمیر فر برقی آریستون

تعمیر فر برقی آریستون | شرکت آریستون در سال هزار و نهصد و سی در ماه مارس در ایتالیا تأسیس شد. این شرکت اروپایی پس از مدت کوتاهی موفق به تولید انواع لوازم خانگی اعم از اجاق گاز، آبگرمکن و … شد و در حال حاضر یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده انواع مدل های فر برقی و گازی در دنیا می باشد.

ممکن است مشکلات مختلفی برای فر برقی آریستون به وجود بیاید. در ادامه به برخی از این مشکلات می پردازیم.

علت سر و صدای زیاد فر برقی آریستون چیست ؟

فن پخش هوای گرم یا موتور آن مشکل دارد. فن توزیع هوای گرم وظیفه انتقال یکنواخت هوای گرم به داخل محفظه دستگاه را بر عهده دارد و موتور فن پره های فن را به یکدیگر متصل کرده و باعث چرخش آن می شود. بنابراین ایجاد صدای زیاد از فر می تواند ناشی از خرابی هر یک از قسمت های فوق باشد. اگر یاتاقان های موتور فن شما در پایان عمر مفید خود باشند، با روشن کردن فر صدای زیادی ایجاد می کنند. تعویض موتور فن نیاز به تجربه و حضور تکنسین مجرب دارد. وقتی دمای محفظه فر به بالاتر از حد مجاز رسید، فن خنک کننده دستگاه شروع به کار می کند. اگر دستگاه بعد از روشن کردن فر صدای زیادی تولید می کند، فن خنک کننده مشکل دارد.

فر برقی آریستون قادر به پخش یکنواخت گرما نمی باشد

المنت و سنسور حرارتی را بررسی کنید. فر را روشن کنید و با استفاده از اهم متر المنت و سنسور را به صورت بصری بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. برخی از فرها عملیات پخت و پز را متفاوت انجام می دهند و تنها با اطلاع از نحوه کار دستگاه یا با تغییر موقعیت قفسه ها می توانید مشکل خود را حل کنید.

فر برقی آریستون در اواسط کار کردن خود به خود خاموش می شود

ترموستات خراب است. یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی فر برقی خرابی ترموستات است. برای محافظت از دستگاه در صورت گرم شدن بیش از حد، فر خاموش می شود. بسیاری از اجاق های برقی بیش از یک ترموستات دارند.

 سیستم تهویه دستگاه مشکل دارد. یکی دیگر از مشکلات رایج که باعث خاموش شدن فر می شود، سیستم تهویه دستگاه است. یک تصور غلط رایج این است که فقط کوره های گازی نیاز به سیستم تهویه دارند. اگر جریان هوا به هر طریقی محدود یا مسدود شود، فر بیش از حد گرم می شود و ناگهان خاموش می شود. المنت گرمایش معیوب است. در صورت خرابی تعویض قطعه مذکور الزامی است. سوئیچ یا تایمر آسیب دیده است. بررسی و تعویض این قطعه نیاز به حضور تکنسین خبره دارد.

فن فر برقی آریستون کار نمی کند

المنت فر معیوب است. اگر در فر هوای سرد می‌دمد (یعنی فن در حال کار است) و چراغ ترموستات روشن است، احتمال خرابی المنت فن وجود دارد. از یک مولتی متر برای بررسی آیتم استفاده کنید. عدد نمایش داده شده توسط مولتی متر باید کمتر از صد اهم باشد. هم چنین ممکن است خرابی المنت به دلیل شکستگی آن باشد.

موتور فن خراب است. اگر به نظر می رسد که فن فر پر سر و صدا است یا کندتر از حد معمول کار می کند و چراغ فر روشن است و المنت گرما تولید می کند اما فر گرم نمی شود، موتور فن باید تعویض شود. تنظیمات فر نادرست است. اگر نه فن و نه عنصر کار نمی کند، احتمالاً دستگاه روی حالت خودکار تنظیم شده است. در این صورت برای رفع مشکل دستگاه را در حالت دستی قرار دهید.

 ترموستات مشکل دارد اگر فن فر کار نمی کند و چراغ دستگاه روشن نمی شود، مشکل از ترموستات دستگاه است.

فر برقی آریستون قادر به گرم کردن تا درجه حرارت تعیین شده نمی باشد

اگر سنسور دمای تعبیه شده در فر آسیب ببیند، فر نمی تواند تا دمای مورد نظر گرم شود. علاوه بر این، اگر فاصله سنسور دما و دیواره فر کم باشد، به دلیل تأثیر بر عملکرد سنسور، دستگاه نمی تواند به درستی کار کند. برای بررسی این قسمت از اهم متر استفاده کنید. مقاومت سنسور باید با دمای فر افزایش یابد.

مشکل در اشتعال یا المنت گرمایشی وجود دارد. اگر پس از بررسی و در صورت لزوم تعویض سنسور احتراق و حرارت، مشکل برطرف نشد، احتمالاً دستگاه کالیبره نشده است.

فر برقی آریستون گرم نمی کند

جرقه زن معیوب است. برای بررسی، ابتدا یکی از شعله های اجاق گاز را روشن کنید و از ورودی گاز مطمئن شوید. وقتی فر آریستون خود را روشن می کنید، ابتدا چند کلیک ضعیف می شنوید و سپس شعله روشن می شود. اگر صدای کلیک شنیده نشد، شمع باید تعویض شود. اگر فر برقی دارید، عنصر گرمایش آن به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد. آسیب به این قسمت معمولاً با بازرسی چشمی قابل تشخیص است (المان حرارتی باید در حین کار قرمز روشن باشد). همچنین در صورت مشاهده این مشکل احتمال خرابی رله های متصل به المنت های حرارتی وجود دارد.

جهت انجام هر گونه تعمیر و سرویس فر برقی آریستون خود، بهتر است از یک متخصص جهت انجام تعمیرات کمک بگیرید تا به بهترین نحو مشکل شما بر طرف شود.