چرا ماکروفر گرم نمیکند؟

چرا مایکروفر گرم نمی‌کند؟ آموزش ویدیویی

در این مقاله به نحوه برطرف کردن مشکل گرم نشدن مواد داخل مایکروفر میپردازیم. اگر مایکروفر شما نیز گرم مواد غذایی را به خوبی گرم نمیکند، اصلا نگران نباشید. این مشکل در بیشتر مایکروفر ها اتفاق می افتد و رایج است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه برطرف کردن این مشکل به صورت ویدیویی آشنا شوید.

دلیل گرم نکردن مایکروفر چیست؟

از مهمترین دلایل گرم نکردن ماکروفر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

خرابی مگنترون

مگنترون یا همان لامپ اشعه در ماکروفر وظیفه تولید امواج صوتی برای ایجاد ارتعاش در غذا را دارد. خرابی این قطعه ممکن است موجب گرم نشدن مواد غذایی شود. مگنترون معمولا بین 5 الی 10 سال برای مصارف خانگی عمر می‌کند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر مایکروفر ال جی

خراب شدن ترانس های ولتاژ

از کار افتادگی ترانس های ولتاژ بالا باعث میشود ماکروفر به درستی کار نکند. وظیفه ترانس در مایکروفر تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی مگنترون است. این ترانس توسط سیم پیچ برق را از 220 به 2200 ولت تقویت میکند. این قطعه بسیار حساس است و در صورتی که تخصص کافی در زمینه تعمیرات ندارید، از دست زدن به این قطعه خودداری نماید.

از کار افتادن خازن ماکروفر

در صورت خرابی خازن غذا در ماکروفر شما به درستی گرم نمیشود. وظیفه خازن ذخیره برق مورد نیاز برای استفاده ترانس های ولتاژ بالا است.  از بین رفتن عایق در خازن، اتصال کوتاه دو قطب ، شارژ نشدن از دلایل اصلی از کار افتادن این قطعه است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *