نمایندگی تعمیر پنکه پارس خزر

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

تعمیر پنکه پارس خزر

پنکه یکی از پرکاربردترین وسایل برقی است، چرا که استفاده از پنکه به عنوان یکی از کم مصرف ترین لوازم خانگی سرمایشی به شمار می رود که بسیاری از اوقات شبانه روز، آن را می توان جایگزین سایر لوازم خانگی سرمایشی نمود و به اقتصاد خانواده نیز کمک نمود. پنکه های پارس خزر نیز یکی از پرطرفدارترین محصولات به حساب می آیند.این برند محصولاتی تولید می کند که هم کیفیت بالایی دارند و هم با توجه به قیمت بالای محصولات خارجی می توانند گزینه بسیار خوبی برای خرید باشند. این دستگاه نیز مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است به مرور زمان با مشکلات خاصی از نظر صدا، سرعت و … دچار مشکل شود که هر کدام از این مشکلات باید عیب یابی و تعمیر شوند. تعمیرکاران مجرب گلدن سرویس ایران می توانند انواع خدمات با بهترین کیفیت، عیب یابی و تعمیرات را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

انواع مدل های پنکه پارس خزر

1- پنکه ایستاده پارس خزر

از ویژگی‌های قابل ملاحظه پنکه ایستاده پارس خزر می‌توانیم به قابلیت تنظیم ارتفاع و جهت وزش باد، صدای کم و ایمنی بالا اشاره کنیم.البته که پنکه پایه بلند پارس خزر فضای بیشتری را هم خنک می کند و برای فضاهای بزرگ‌ می‌توانید از آن‌‌ها استفاده کنید.

2- پنکه رومیزی پارس خزر

پنکه رومیزی پارس خزر برای فضاهای کوچک مناسب است.از پنکه رومیزی پارس خزر می‌توانید برای خنک کردن اتاق با مغازه‌های کوچک استفاده کنید.این مدل های پنکه فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و امکانات بسیار خوبی دارند.این پنکه‌ها هم مدل‌هایی دارند که با ریموت راهی بازار شده‌اند.

3- پنکه دیواری پارس خزر

یکی از دیگر از مدل های پنکه ی پارس خزر، پنکه دیواری است. این پنکه با سری مخصوص بر روی دیوار نصب می شود و به راحتی با ریموت قابل کنترل است.

4- پنکه سقفی پارس خزر

این نوع به گردش موثر هوا در اتاق کمک زیادی می کند و علاوه بر خنک کننده باعث تهویه هوای اتاق یا سالن نیز می شود.

 

 عیب یابی مشکلات پنکه پارس خزر

در ادامه برخی از مشکلات رایج پنکه‌های پارس خزر را بررسی می کنیم.البته که تعمیرکاران مجرب گلدن سرویس ایران به چنین مشکلاتی کاملا آگاه بوده و آن‌ ها را در کمترین زمان ممکن رفع می کنند.

چرا پنکه روشن نمی شود؟

هنگامی که به نظر می رسد پنکه برقی شما مانند گذشته کار نمی کند، اولین کاری که باید هنگام عیب یابی انجام دهید این است که مطمئن شوید منبع تغذیه پریز برق به خوبی کار می کند.سپس پنکه خود را روشن کنید تا ببینید آیا موتور کار می کند یا خیر. پس از وصل کردن پنکه خود به پریز برق، آن را از پایین ترین حالت به بالاترین تنظیم روشن کنید. سعی کنید از نزدیک بشنوید که آیا موتور کار می کند یا خیر و این کار را چند بار انجام دهید. اگر صدای موتور را می شنوید هنوز کار می کند. این روش را دوباره با سایر پریزها امتحان کنید تا بررسی کنید که آیا پنکه واقعاً مشکل دارد یا خیر. شما همچنین می توانید سایر دستگاه ها را با استفاده از همان پریز برق تست کنید، زیرا اگر به نظر می رسد موتور کار می کند، ممکن است مشکل از منبع تغذیه باشد.همچنین می توانید بررسی کنید که پنکه خود را به درستی به ولتاژ مناسب وصل می کنید.

پنکه شما همچنین می تواند به دلیل نقص داخلی مانند بلبرینگ های توپ یا گرم شدن بیش از حد موتور از کار بیفتد.

چرا پنکه بیش از حد گرم می شود؟

هر وسیله ای که بیش از حد گرم می شود نشانه خوبی نیست. برای پنکه های برقی، از قضا این یک مشکل رایج است، اما این مشکل ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت از پنکه الکتریکی و در عین حال حداکثر سرعت آن باشد. به طور منطقی، موتور ممکن است خشک باشد و اصطکاک زیادی ایجاد کند که به نوبه خود باعث گرم شدن پنکه می شود. سعی کنید پس از استفاده طولانی مدت، پنکه برقی خود را برای مدتی استراحت دهید و توجه داشته باشید که اگرچه ما فقط می‌خواهیم محیط خنک ‌تری را احساس کنیم، اما این پنکه های برقی نیز برای عملکرد خوب باید استراحت کنند. اگر در حال حاضر اصطکاک بیش از حد وجود داشته باشد، روان کننده کلید اصلی است.

چرا پنکه پر سر و صدا است؟

اکثر پنکه های برقی صداهای بلندی تولید می کنند، اما صدای خیلی زیاد نشانه ای از وجود مشکل است. یک پنکه برقی پر سر و صدا ممکن است نشانه ای از وجود یک اتصال شل در داخل پنکه باشد. هنگامی که برخی از قسمت‌های پنکه الکتریکی شل هستند، در حین چرخش به هم می خورند و صدایی ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل این مشکل روغن کاری کم است. هنگامی که قطعات پنکه برقی دارای اصطکاک بیش از حد هستند، باید به اندازه کافی تمیز شوند و هر چند وقت یکبار روغن کاری شوند.

چرا چرخش پنکه کند شده است؟

پس از مدتی طولانی، ممکن است یک پنکه الکتریکی کمی کندتر از زمانی که برای اولین بار استفاده می شد کار کند. این ممکن است ناشی از وجود گرد و غبار در پنکه، اصطکاک و آسیب به بلبرینگ باشد.اگر اینها ریشه مشکل نیستند،بررسی کنید که آیا موتور بیش از حد گرم می شود یا خازن پنکه مشکل دارد.

چرا دکمه های پنکه به درستی کار نمی کنند؟

هنگامی که این دکمه ها به سختی فشار داده می شوند،ممکن است فرسوده، زنگ زده یا کثیف شده باشند. این ممکن است به دلیل اصطکاک ایجاد شده در هر باراستفاده ازدکمه پنکه باشد. یک راه حل آسان برای حل این مشکل استفاده از یک روان کننده است که می توانید آن را روی دکمه ها یا کلیدهای پنکه برقی اعمال کنید. این کار زنگ زدگی یا کثیفی های موجود را از بین می برد.اگر مشکل حل نشد، باید به فکر تعویض دکمه ها باشید.

چرا پنکه لرزش دارد؟

با استفاده مکرر، ممکن است قطعاتی از پنکه شل شوند.برای پنکه های ایستاده یا حتی پنکه های سقفی،لرزش یک مسئله کاملا رایج است. بررسی کنید که آیا بست های پیچ هنوز محکم هستند یا اتصال شل وجود دارد. برخی از پنکه هایی که در ارتفاعات بالاتر قرار می گیرند، در صورتی که پیچ های استفاده شده برای بستن آنها متناسب با وزن آنها نباشد، ممکن است دچار این مشکل شوند. اگر پنکه سقفی شما لرزان به نظر می رسد، بیشتر احتیاط کنید و فورا آن را بررسی کنید زیرا ممکن است در هر لحظه از سقف شما بیفتد. این خطا را با بررسی هر پیچ و اتصال برطرف کنید و سعی کنید آن را با حداکثر سرعت کار نکنید.

با اطمینان از نصب صحیح آنها قبل از استفاده، خود را از نگرانی افتادن پنکه از سقف یا به طور کلی جدا شدن نجات دهید.