نمایندگی تعمیر غذاساز آریستون

برای بزرگ‌نمایی کلیک کنید

تعمیر غذاساز آریستون

تعمیر غذاساز آریستون | غذاساز یک دستگاه چند منظوره است که با خرد کردن، آسیاب کردن و مخلوط کردن، پخت و پز را سریع و آسان می کند. چندین دستگاه در یک دستگاه قرار دارند و از یک موتور استفاده می کنند. این عامل احتمال آسیب دیدن غذاساز را پس از مدتی استفاده افزایش می دهد. خاموش شدن در حین کار، کاهش سرعت چرخش تیغه ها و صدای غیرعادی دستگاه در حین کار از جمله مشکلاتی است که برای این دستگاه پیش می آید.

یکی از وسایلی که در فرآیند پخت و پز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، غذاساز است. این دستگاه همه کارها را از برش دادن گوشت گرفته تا خرد کردن سیب زمینی و خرد کردن سبزیجات انجام می دهد. با استفاده از این دستگاه چند منظوره، دیگر نیازی به خردکن، میکسر، آسیاب یا حتی سبزی خردکن نیست. اما انعطاف پذیری غذاساز آن را در برابر آسیب های احتمالی، آسیب پذیرتر می کند. شکستگی دکمه ها، صدای غیرعادی دستگاه در حین کار و شکستگی تیغه ها از جمله مشکلاتی است که کاربر برای رفع آن نیاز به سرویس و تعمیر غذاساز دارد. گاهی غذاساز سالم است و نیاز به تعمیر خاصی ندارد. تنها با یک سرویس ساده می توانید از آن در برابر آسیب محافظت کنید و عمر دستگاه را افزایش دهید.

 مشکلات و آسیب هایی که ممکن است برای غذا ساز شما رخ دهد

غذا ساز روشن نمی شود

غذا ساز ممکن است به دلایل زیر روشن نشود:

مشکلی در کابل یا سیم رابط دستگاه وجود داشته باشد، ممکن است مشکلی در میکروسوئیچ غذاساز وجود داشته باشد، دلیل دیگر ممکن است مشکل از ذغال دستگاه باشد یا چیزی بین ذغال و کلکتور دستگاه قرار گرفته باشد، احتمال دارد موتور دستگاه سوخته باشد یا اتصالات مدار آن قطع شده باشد.

موتور غذا ساز روشن است اما دستگاه کار نمی کند

شایع ترین علت این مشکل بخاطر نیم سوز شدن موتور است که بعد از بررسی های فنی توسط یک تکنسین ماهر مشخص می شود.

تیغه غذا ساز نمی چرخد

گاهی موتور دستگاه روشن است ولی تیغه نمی چرخد. علت این مسئله، بسته به مدل غذا ساز می تواند متفاوت باشد.

اگر دستگاه شما از مدل تسمه دار باشد علت این مسئله می تواند بخاطر خرابی تسمه باشد یا این که تسمه از جای خود بیرون آمده باشد. اما اگر دستگاهی که استفاده می کنید، بدون تسمه باشد می تواند به علت خرابی یا سائیدگی چرخ دنده های غذاساز باشد. در هر دو شرایط، لازم است که یک تعمیر کار ماهر دستگاه را بررسی کند و آن را تعمیر یا قطعات آن را تعویض کند.

غذا ساز در حین کار کردن صدا می دهد

غذا ساز عموما صدای بلندی دارد. ولی وقتی صحبت از صدا دادن غذا ساز می شود، منظور صدای غیر عادی است. این مشکل اصولا به قطعه های مکانیکی کار شده در دستگاه مربوط می شود. ممکن است که بوش و یا بلبرینگ ها خراب شده باشند. بهتر است در این مواقع از یک تعمیرکار ماهر جهت تعمیر غذا ساز خود کمک بگیرید.

در حین کار کردن غذا ساز به طور ناگهانی خاموش می شود

شایع ترین احتمال این است که غذا ساز داغ کرده و دستگاه به طور اتوماتیک و برای جلو گیری از آسیب خاموش می شود. بنابر این مدت زمان کوتاهی را مثلا حدود یک ربع الی بیست دقیقه به دستگاه اجازه دهید تا استراحت کند و خنک شود، سپس مجدد شروع به کار با غذا ساز کنید.

غذا ساز جرقه می زند

مسئله جرقه زدن غذا ساز به زغال های دستگاه مربوط می شود.

ممکن است کوتاه شده باشد یا ممکن است فشار فنر کم شده باشد. در شرایطی دیگر ممکن است که بلبرینگ و بوش لق شده باشند. در این صورت دستگاه هم صدا می دهد و موجب جرقه زدن هم می تواند شود. دلیل دیگر می تواند بخاطر باریک شدن شفت آرمیچر باشد و یا فنر پشت زغال دچار سوختگی شده باشد. علت آخر هم می تواند بخاطر کنده شدن تیغه کلکتور و یا سوختن آرمیچر و بالشتگ باشد.

در هر حال، تفاوتی نمی کند که علت خرابی و مشکل داشتن دستگاه شما چه چیزی باشد. بهتر است در هر شرایط به هنگام مشاهده هر گونه خرابی و یا اشکال در نحوه کار کرد دستگاه غذا ساز خود به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا پیش از حاد شدن مشکل اقدام به تعمیر دستگاه شما کند.