فهرست مطالب

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی | شاید برای اکثر ما پیش آمده باشد که انواع فر و اجاق‌ گازهای جاگیر را از آشپزخانه حذف کنیم، تا فقط با استفاده از مایکروویوو سولاردام ال جی بتوانیم در کم‌ترین زمان انواع پخت‌ غذا را انجام دهیم. بعد از خرید دستگاه، تکنسین برای نصب و آموزش برنامه‌های آن، به منزل ما می‌آید و با کلی ذوق و شوق در همان لحظه به خود قول می‌دهیم بعد از نصب به سراغ پخت یک غذای جدید برویم.
آموزش کامل طرز کار سولاردام الجی

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی | اما بعد از اینکه تکنسین درب منزل را می‌بندد، ابرهای تصورات بالای سرتان نیز مانند سوزن زدن به یک بادکنک می‌پرند و شما می‌مانید و کلی برنامه و دکمه‌هایی که کاربرد آن یادتان رفته که کی و کجا بوده است. اما دست نگه دارید. ما با این مقاله می‌خواهیم یک کلاس آموزش رایگان کار با مایکروویو را مجددا به خانه‌تان بیاوریم. در ادامه با ما همراه باشید.

علامت‌های روی مایکروویو و سولاردام خود را بشناسید

راهنمای برنامه مایکرو ال جی

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی | برای آشنایی کامل با برنامه‌های ماکروفر و سولاردام ما در ادامه توضیحاتی را بیان می‌کنیم که به آموزش صحیح و اصولی شما در کارکرد با دستگاه کمک می‌کند. یکسری از علامت‌ها در همه‌ی ماکروفر‌ها ثابت و جز برنامه‌های اصلی می‌باشد و دسته‌ای از علامت‌ها برنامه‌های تکمیلی می‌باشند. که در این مقاله به معرفی پنل و برنامه‌های آن می‌پردازیم که شامل برنامه ماکرو، گریل، کانوکشن، پخت ترکیبی، یخ زدایی و پخت‌های خودکار است.
آموزش کامل طرز کار سولاردام الجی

برنامه‌ی مایکرو   MICRO در مایکروویو ال جی چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش کامل طرزکار سولاردام ال جی

بهتر است بدانید که ما از حالت ماکرو Micro جهت پختن و داغ کردن غذا توسط امواج مایکروویو استفاده می‌کنیم. تمامی دستگاه‌های مایکروویو ال جی دارای چندین توان مختلف می‌‌باشند،که با هر بار زدن دکمه   Start،  دستگاه به مدت 30 ثانیه در حداکثر توان شروع به کار می‌کند . جهت فعال کردن برنامه مایکرو، ابتدا کلید مایکرو را انتخاب کرده، سپس یکی از توان‌های مایکرو را انتخاب و بعد از انتخاب زمان، کلید Start را انتخاب ‌کنید. این حالت از مایکروویو مانند اجاق گاز برای شما عمل می‌کند و شما می‌توانید با انتخاب این برنامه، ترتیب پخت غذاهای زیادی را بدهید.

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی

برنامه سرخ کن یا Grill در سولاردام و مایکروویو ال جی چه کاربردی دارد؟

برنامه گریل ماکروویو ال جی

 برنامه سرخ کن یا گریل برای برشته کردن یا پختن سطوح غذا استفاده می‌شود. هیتر در دستگاه‌های سولاردام از بالا و پایین است و در دستگاه های مایکروویو از بالا است، در این صورت 3 مد کاری برای Grill در دستگاه شما اتفاق می افتد :
  1.  هیتر بالا با قدرت زیاد + هیتر زغالی
  2. هیتر بالا و پایین با قدرت کم
  3.  هیتر پایین
در برنامه گریل بعد از مشخص کردن مد کاری و زدن  Eenter، زمان بر حسب دقیقه و ثانیه مشخص می‌شود .دقت کنید که از سه پایه بلند نیز برای استفاده در حالت Grill می‌شود .
با انتخاب حالت گریل و استفاده از سه پایه بلند، می‌توانید غذای خود را برشته کنید. مثلا برای برشته شدن روی غذاهایی مانند پیتزا می‌توانید از حالت گریل استفاده کنید.

علامت کانوکشن  Convection در مایکروویو ال جی :

کانوکشن ماکروویو ال جی

از این حالت برای پیش گرمایش) گرم کردن کوره دستگاه (و یا پخت کیک و شیرینی استفاده می‌شود .
جهت فعال کردن برنامه کانوکشن، بعد از انتخاب این برنامه، دما را انتخاب می‌کنیم که بین 100 تا 250 درجه می‌باشد، سپس زمان می‌دهیم و با انتخاب کلید Start پخت آغاز می‌شود .
آموزش کامل طرز کار سولاردام الجی
البته برنامه کانوکشن یک دمای 40 درجه نیز دارد که برای انتخاب حالت تخمیر است .در زمان استفاده از برنامه کانوکشن ، دود کردن دستگاه در دقایق آغازین کار طبیعی است. با روشن شدن المنت ، چربی و مواد غذایی که در زمان گرم کردن غذا به دیواره‌ها و سقف پرت می‌شوند می‌سوزد و باعث تولید دود و بو می‌شود .
 اگر دمای کانوکشن را انتخاب کنیم ولی تایم ندهیم و START  را فعال کنیم، حالت پیش گرمایش انتخاب می‌شود و Pr–H بر روی صفحه نمایان می‌گرد.  از این حالت جهت گرم کردن کوره قبل از پخت کیک و شیرینی استفاده می‌شود. در این حالت بعد از رسیدن دمای داخل دستگاه به درجه مورد نظر آلارم می‌دهد که باید  STOP  را انتخاب کرد و بعد از گذاشتن کیک یا شیرینی داخل دستگاه و دادن تایم ، START را انتخاب کنیم .

چرا مایکروویو پیغام F-14 یا E-05 می‌دهد؟

در صورتی که در برنامه کانوکشن حالت تخمیر(دمای 40 درجه) انتخاب شود و دمای داخل کوره بیشتر از 70 درجه باشد این پیغام را می‌دهد .اگرهنگام انتخاب حالت تخمیر، پیغام فوق مشاهده شد باید صبر کرد تا دستگاه خنک شود. فراموش نکنید که نیاز است در برنامه کانوکشن از سه پایه کوتاه استفاده شود .
به راحتی با توضیحاتی که در بالا بیان کردیم می‌توانید با این برنامه یک کیک خانگی و خوشمزه درست کنید و نوش جان کنید.
آیا مایکروویو شما نیاز به تعمیرات دارد؟ با گلدن سرویس ایران تماس بگیرید .
Combinatio در مایکروویو چیست و چه کاربردی دارد؟
از این حالت جهت ترکیب حالات مایکرو، گریل و کانوکشن استفاده می‌شود .پخت ترکیبی برای ترکیب چند کلید همزمان بکار برده می شود و شامل 5 حالت است :
  1. مایکرو + گریل 1
از این ترکیب برای سرخ کردنی ها مانند سیب زمینی، ناگت مرغ و … استفاده می‌شود. گریل 1 برای برشته کردن روی غذا می‌باشد.
  1. مایکرو + گریل 2
ترکیب مایکرویو و گریل 2 مانند مورد قبلی است. با این تفاوت که تاثیر گریل دو نسب به بقیه گریل‌ها کم تر می‌باشد و مانند یک گریل معمولی عمل می‌کند.
  1. مایکرو + گریل3
گریل شماره 3 برای برشتگی از کف استفاده می‌شود و نیاز به استفاده از 3 پایه می‌باشد.
  1. مایکرو + گریل بالا + گریل پایین
  2. مایکرو + کانوکشن
 برای غذاهای خمیری مانند پیراشکی و از این قبیل استفاده می‌شود.
در برنامه پخت ترکیبی با توجه به انتخاب هر یک از مدهای بالا باید توان و زمان و یا توان و دما و زمان داده شود.
پس به طور کلی با انتخاب هر یک از این ترکیب‌ها می‌توان غذاهای متنوع و مختلفی را تهیه و طبخ کرد.

یخ زدایی  یا  Defrost انواع مواد غذایی در مایکروویو و سولاردام ال جی به چه صورت است؟

آموزش کامل طرزکار سولاردام ال جی

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی
 از این برنامه برای آمادگی قبل از پخت مواد یا غذاهای یخ زده استفاده می‌شود .یخ زدائی شامل 4 حالت برای 4 دسته مواد غذایی می‌باشد:
  1. گوشت
  2.  مرغ
  3. ماهی/ حبوبات
  4. نان / پنیر
جهت پخت غذاهای منجمد شده ابتدا باید یخ زدایی انجام شود و سپس پخته شوند .بعد از انتخاب نوع غذا، وزن را تنظیم کرده و بعد کلید Start را انتخاب می‌کنیم .زمانی که برنامه یخ زدایی در حال انجام می‌باشد، تایم برنامه که به نصف می‌رسد کار متوقف می‌شود و آلارم می‌دهد که در این مرحله ماده غذایی را جهت یخ زدایی بهتر باید برگردانیم و بعد از بستن درب، کلید Start را برای ادامه کار انتخاب کنیم. لازم به ذکر است که در برنامه دیفراست، یخ زدایی با امواج مایکروصورت میگیرد.
مایکروویو ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟ با گلدن سرویس ایران تماس بگیرید .
آموزش کامل طرز کار سولاردام الجی

قابلیت بخار پز یا  Steam CHef در سولاردام و مایکروویو ال جی :

آموزش کامل طرزکار سولاردام ال جی

 از این حالت برای بخارپز کردن مواد غذایی خاص استفاده می‌شود .البته دقت داشته باشید که ظرف بخارپز در حالت مایکرو استفاده نمی‌شود و شامل سه قسمت است :
ظرف آب
ظرف غذا
در پوش
ابتدا در ظرف مخصوص 400 میلی لیتر آب ریخته، سپس سینی بخار پز را بر روی ظرف آب قرار داده و
ماده غذایی را بر روی سینی قرار می‌دهیم و درپوش را می بندیم .امواج مایکرو ، آب را بخار کرده و بخار آب از منافذ سینی عبور کرده و باعث پخته شدن ماده غذایی می شود. بعد از انتخاب نوع غذا، وزن را تنظیم کرده و بعد کلید START را انتخاب می‌کنیم.

قابلیت بوزدایی خودکار یا   EZ clean در مایکروویوهای ال جی  :

آموزش کامل طرزکار سولاردام ال جی

 از این برنامه برای از بین بردن بوی داخل دستگاه می‌توان استفاده کرد. دکمهانتخاب گر function را بچرخانید تا این گزینه انتخاب شود، سپس کلید Enter را فشار دهید و در آخر کلید Start  را بزنید.

برنامه پخت اتوماتیک یا خودکار در مایکروویو و سولاردام ال جی چیست؟

یکی از برنامه هایی که در مایکروویو پخت غذا را آسان کرد، برنامه پخت اتوماتیک یا خودکاربود. برای استفاده از آن فقط کافیست به این برنامه‌های پیش فرض دستگاه، وزن خالص ماده غذایی را بدهیم. در این برنامه زمان پخت را، دستگاه تعیین میکند. به عنوان مثال کلید Persian cook را یک مرتبه فشار دهید تا علامت پخت ایرانی نمایش داده شود. سپس کلید کنترل را بچرخانید، عدد ماده غذایی مورد نظر خودتان را مشخص کنید و برای تایید نوع غذا کلید Enter را فشار دهید. با کلید چرخان کنترل وزن ماده را مشخص کنید و در اخر کلید Start را فشار دهید.

کاربرد کلید Start و Quick Start در ماکروفر ال جی چیست ؟

آموزش کامل طرزکار سولاردام ال جی

آموزش کامل طرز کار سولاردام ال جی
با انتخاب این برنامه، دستگاه با بیشترین توان خود در حالت مایکرو به مدت 30 ثانیه شروع به کار می‌کند. هر بار کلید  START را انتخاب کنیم 30 ثانیه تایم اضافه می‌شود .
آموزش کامل طرز کار سولاردام الجی

از کلید Stop / Clear در سولار و ماکروویو ال جی چه زمانی استفاده می‌کنیم؟

آموزش کامل طرزکار سولاردام ال جی

اگر دستگاه در حین کار باشد با انتخاب این برنامه کار دستگاه متوقف می‌شود. اگر در این حالت کلید Start   را انتخاب کنیم از همان تایمی که متوقف شده بود ادامه کار می‌دهد ولی اگر در حالتی که کار دستگاه متوقف شده است، مجدد کلید Stop را انتخاب کنیم برنامه کامل پاک می‌شود .

قفل کودک در مایکرو ال جی چگونه فعال می‌شود؟

 اگر در حالتی که دستگاه کار نمی‌کند کلید STOP / CLEAR را به مدت 5 ثانیه نگه داریم، صفحه کلید قفل می‌شود و هیچ یک از کلیدها و برنامه‌ها قابل انتخاب نمی‌باشند .تا زمانی که از حالت قفل خارج نکنیم با انتخاب کلیدها،  پیغام L در صفحه نمایش نمایان می‌شود .

نکات مهم و تکمیل کننده در استفاده از برنامه‌های سولار دام و مایکروویو :

  • در دستگاه‌های مایکروویو و سولاردام با انتخاب برنامه‌ها، قبل از انتخاب کلید START باید وزن یا تایم بدهیم
  • در برنامه‌های مایکرو گریل کانوکشن پخت ترکیبی  برای پخت غذا احتیاج است که زمان به دستگاه بدهیم.
  • در برنامه‌های یخ زدایی بخار پز پخت های اتومات ( یعنی منوی طبخ غذا هایایرانی ) نیاز است که وزن آن را نیز انتخاب کنیم.
  • در مدل‌هایی که کلید Dial یا Control دارند انتخاب وزن و یا تایم با این کلید انجام می‌شود.
  • و در مدل‌هایی که فاقد این کلید می باشند وزن با Less و More و یا با کلید + و انتخاب می‌شود و تایم با کلیدهای  10min/ 1min / 10sec  انتخاب می‌شود.

کلاس آموزشی سولاردام ال جی

آموزش کار با سولاردام ال جی ma3884vc

طرز کار با سولاردام ال جی مدل 3884

طرز پخت کیک در سولاردام ال جی

دفترچه راهنمای سولاردام ال جی

پخت پیتزا در سولاردام ال جی

دانلود دفترچه راهنمای فارسی سولاردام ال جی 3884

طرز کار مایکروفر ال جی مدل 8040

کلاس آموزشی سولاردام ال جی

آموزش کار با سولاردام ال جی ma3884vc

طرز کار با سولاردام ال جی مدل 3884

طرز پخت کیک در سولاردام ال جی

دفترچه راهنمای سولاردام ال جی

پخت پیتزا در سولاردام ال جی

دانلود دفترچه راهنمای فارسی سولاردام ال جی 3884

طرز کار مایکروفر ال جی مدل 8040

کلاس آموزشی سولاردام ال جی

آموزش کار با سولاردام ال جی ma3884vc

طرز کار با سولاردام ال جی مدل 3884

طرز پخت کیک در سولاردام ال جی

دفترچه راهنمای سولاردام ال جی

پخت پیتزا در سولاردام ال جی

دانلود دفترچه راهنمای فارسی سولاردام ال جی 3884

طرز کار مایکروفر ال جی مدل 8040

کلاس آموزشی سولاردام ال جی

آموزش کار با سولاردام ال جی ma3884vc

طرز کار با سولاردام ال جی مدل 3884

طرز پخت کیک در سولاردام ال جی

دفترچه راهنمای سولاردام ال جی

پخت پیتزا در سولاردام ال جی

دانلود دفترچه راهنمای فارسی سولاردام ال جی 3884

طرز کار مایکروفر ال جی مدل 8040

کلاس آموزشی سولاردام ال جی

آموزش کار با سولاردام ال جی ma3884vc

طرز کار با سولاردام ال جی مدل 3884

طرز پخت کیک در سولاردام ال جی

دفترچه راهنمای سولاردام ال جی

پخت پیتزا در سولاردام ال جی

دانلود دفترچه راهنمای فارسی سولاردام الجی 3884

طرز کار مایکروفر الجی مدل 8040

کلاس آموزشی سولاردام الجی

آموزش کار با سولاردام الجی ma3884vc

طرز کار با سولاردام الجی مدل 3884

طرز پخت کیک در سولاردام الجی

دفترچه راهنمای سولاردام الجی

پخت پیتزا در سولاردام الجی

دانلود دفترچه راهنمای فارسی سولاردام الجی 3884

طرز کار مایکروفر ال جی مدل 8040

آموزش کامل طرز کار سولاردام الجی