لوازم خانگی بوش (Bosch)

ما در مقاله لوازم خانگی بوش قصد دارد به بررسی کیفیت لوازم خانگی بوش بپردازد تا با آگاهی و خیالی راحت به خرید محصولات این برند بپردازید.

قبل از اینکه به بررسی کیفیت لوازم خانگی بوش بپردازیم، لازم است با تاریخچه این برند آشنا شوید.

لوازم خانگی بوش (Bosch)

تاریخچه ی برند بوش

کمپانی بوش (Bosch) یکی از کمپانی های تولید لوازم خانگی در سراسر دنیاست که در سال 1886 در آلمان راه اندازی شد.

 

 دسته بندی های کلی لوازم خانگی بوش

  1. یخچال و فریزر
  2. خردکن و غذاساز
  3. نوشیدنی ساز
  4. پخت و پز

 

 

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی امروزه در اکثر خانه ها از آن ها استفاده می شود. در حالت کلی بوش لباسشویی های خود را در سری 4-6-8 و سری home professional تولید می کند که از 6 کیلوگرم تا 9 کیلو می باشند.

برای مطالب بیشتر به مقاله ی تعمیر لباسشویی بوش با 180 روز گارانتی سر بزنید.

جارو برقی

جاروهای برقی نیز یکی از لوازم خانگی بوش است که در انواع مخزن دار بدون کیسه و یا کیسه دار تولید می گردد.  نکته دیگری که می توانیم در اینجا به طور خلاصه به آن اشاره کنیم انتخاب میان مدل های کیسه ای و بدون کیسه می باشد که پیشنهاد می شود اگر شما در دسته افرادی هستید که آلرژی و حساست زایی جاروبرقی شما را آزار می دهد مدل های کیسه دار را برای خرید خود انتخاب کنید.

 

اجاق گاز

این دسته از لوازم خانگی بزرگ یکی از اصلی ترین محصولات در لوازم آشپزخانه است که بنا به نیاز افراد به صورت مبله و یا توکار انتخاب می گردد. در مورد تفاوت اجاق گاز و صفحه برقی باید بگوییم که اجاق های گازی به دلیل ارزان تر بودن برق به نسبت گاز و عادت طبخ در ایران بیشتر مورد پسند افراد است و اجاق های برقی از لحاظ طراحی مدرن تر و ساده تر هستند و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا کم مصرف تولید می شوند که این امر به محبوبیت هرچه بیشتر آن ها افزوده است و افراد بنا به سلیقه، بودجه و راحتی استفاده خود می توانند این مدل از صفحه های برقی را انتخاب نمایند.

چرا بوش محبوب است ؟

 

بوش از برترین های لوازم خانگی است . از دلایل محبوبیت بوش ثبت کردن رکوردهایی در مصرف انرژی است. این کمپانی به این دلیل تا این حد محبوب شده است که محصولات آن کم مصرف هستند. نه تنها کیفیت بالا دارند بلکه در انرژی هم صرفه جویی می کنند. شما اگر از وسایل اصلی برند بوش استفاده کنید تا چند سال نیازی به سایر برند ها نخواهید داشت.

دستاوردهای بوش :

این بخش از مقاله نشان می دهد که این شرکت در تولید بسیاری از تجهیزات صنعتی به عنوان اولین برند در جهان نام خود را به ثبت کرده است.

  • اولین شمع جرقه زن توسط برند بوش و در سال ۱۹۰۲ خلق شد.
  • سال ۱۹۲۶ این شرکت اولین بوق برقی را ایجاد کرد.
  • در سال ۱۹۲۷ این شرکت پمپ انژکتوری دیزلی را تولید کرد.
  • سال ۱۹۲۸ نیز اولین دستگاه برقی موزن را به نام خود ثبت کرد.
  • سال ۱۹۳۲ برای این شرکت بسیار مهم بود زیرا توانست در آن زمان اولین رادیو اتومبیل و دریل برقی را تولید کند.
  • متأسفانه در سال ۱۹۳۶ کارخانه اصلی این شرکت به خاطر یک بمباران توسط متفقین از بین رفت و بعد از پایان جنگ های جهانی، این برند در سال ۱۹۶۰ توانست مجدداً وارد عرصه بازارهای جهانی شود.
  • در همان سال ۱۹۶۰ این شرکت به تولید محصولات آشپزخانه روی آورد و اولین مخلوط کن برند خود را ساخت.
  • در سال ۱۹۷۰ بود که مجدداً بوش بخش تحقیقاتی خود را راه اندازی کرد و توانست اولین سیستم ترمز بدون قفل ABS را راه اندازی کند.
  • در سال ۱۹۸۱ اولین دریل چکشی را به نام خود ثبت کرد و در سال ۱۹۸۴ نیز اولین دریل شارژی نیکل کادمیوم را به بازار معرفی نمود.
  • این شرکت تا سال های ۲۰۰۳ اقدام به تولید محصولات متنوعی کرد. از سال ۲۰۰۳ به بعد وارد عرضه محصولات صنعتی برقی و بیسیم شد و توانست ابزار شارژی با باتری لیتیوم یون را خلق کند.
  • در سال ۲۰۰۵ نیز در صنعت حکاکی پلاسما چند محصول جدید را معرفی کرد.

برای مطالب بیشتر به مقاله ی نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش سر بزنید.

تفاوت بوش سبز و آبی :

بوش محصولات خود را در دو نوع صنعتی و نیمه صنعتی تولید می کند. این دو مدل ابزار با رنگ های مختلف از یکدیگر جدا می شوند. ابزارآلات نیمه صنعتی دارای رنگ روشن و ابزارآلات صنعتی دارای رنگ آبی هستند.

ابزارآلات صنعتی بوش قدرت بیشتر و قابلیت های فراوانی دارند در صورتی که ابزارآلات نیمه صنعتی بوش قابلیت های کمتری دارند. این کالاها برای کارهای تخصصی و طولانی به کار می روند. ابزارآلات نیمه صنعتی بوش قیمت ارزان تری نسبت به ابزارآلات صنعتی بوش دارند.

لوگو شرکت بوش:

 

در دوران جنگ جهانی، گاتلوب هانولد برای جلوگیری از اشتباه، برای این شرکت لوگویی دایره ای شکل را طراحی کرد. این لوگو برگرفته از اولین تولیدات شرکت بوش، آرماتور مغناطیسی است. در سال 2004 اریک اسپیکرمن لوگو را اصلاح نمود. برای طراحی این لوگو رنگ های سفید، سیاه، نقره ای، قرمز و خاکستری به کار برده شده که نشان دهنده خلاقیت، تعالی، پیچیدگی، مسئولیت و پاکی می باشد.

وضعیت کنونی برند بوش :

 

در حال حاضر برند بوش به صورت گسترده در زمینه های مختلف و در تمامی کشورهای جهان در حال فعالیت است. این شرکت در بین تمامی خریداران اعتبار بسیاری داشته و باکیفیت ترین محصولات را تولید می نماید. رابرت بوش برای رسیدن به این نقطه تلاش های بسیاری کرد و یک کارگاه کوچک را به یکی از بزرگ ترین شرکت های دنیا تبدیل نمود.