شما روزانه ممکن است بارها از مایکروفر به دلایل مختلف استفاده کنید و میتوان گفت تبدیل به وسیله ضروری خانه ها شده است.  لامپ در مایکروفرهای گریل دار تقریبا مهمترین بخش دستگاه است. از آنجا که مایکروفر تنها می تواند به صورت بسته کار کند، بنابراین لامپ تنها راه گرم کردن مواد داخل مایکروفر می باشد.

یکی از علل اصلی روشن نشدن لامپ مایکروفر سوختن آن است. دراین مواقع بهترین کار تماس با نمایندگی تعمیر مایکروفر است. با اینحال اگر تجربه تعمیر لوازم خانگی را دارید، خودتان میتوانید لامپ مایکروفر را تعویض کنید. دقت داشته باشید که برای افراد مبتدی که تجربه ای در زمینه تعمیرات ندارند انجام این آموزش توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر مایکروفر سامسونگ

در صورتی که میخواهید کار را به نمایندگی معتبر تعمیر لوازم خانگی بسپارید، هم اکنون با ما تماس حاصل فرمایید:

دفتر غرب

02144890972

02144890974

دفتر مرکز

02166483700

02144890974

دفتر شرق

02166462175

02166960830

دفتر جنوب

02166476938

02166476969

سوالات متداول روشن نشدن لامپ مایکروفر

در ادامه نگاهی می انداریم به سوالات پرتکراری که کاربران از نمایندگی تعمیر مایکروفر می‌پرسند:

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر مایکروفر ال جی

1. از مهمترین علل روشن نشدن لامپ مایکروفر سوختن لامپ است. در اثر استفاده زیاد در طول سال ها ممکن است چراغ مایکروفر از کار بیفتد. در صورت سوختن لامپ مایکروفر باید آن را تعویض کرد. طبق ویدیویی که در بالا دیده شد میتوانید لامپ را تعویض نمایید.

مراحل تعویض لامپ مایکروفر

  • ابتدا دستگاه را از برق بکشید.
  • فیوز مایکروفر را قطع نمایید.
  • پیچ های محفظه دستگاه را باز کنید و پنل محافظ را بردارید.
  • محفظه لامپ را خارج کنید.
  • لامپ را تعویض کنید.

2. ممکن است بُرد الکترونیکی ماکروفر دچار اشکال شده باشد. در این صورت ابتدا بررسی کنید که برق رسانی داخل برد به درستی صورت میگیرد یا خیر.

اگر تخصصی در زمینه تعمیر بردهای الکتریکی ندارید، با متخصصین ما تماس بگیرید.

3. ممکن است مشکل از سوکت های برق باشد. اگر دو مرحله قبلی را به درستی بررسی کرده اید و هنوز مشکل روشن نشدن لامپ حل نشده است، سوکت های برق متصل به لامپ را بررسی نمایید.

4. ممکن است مشکل از منبع تغذیه دستگاه باشد. در صورتی که منبع تغذیه به درستی کار نکند برق ورودی به دستگاه از حد نرمال بیشتر و یا کمتر خواهد بود و باعث می شود لامپ مایکروفر روشن نشود.

از لحظه ای که شما دکمه روشن شدن مایکروفر را می‌فشارید تا زمانی که لامپ دستگاه روشن می‌شود و به عبارتی دستگاه شروع به کار می‌کند، شاید کسری از ثانیه طول بکشد. اما در این میان یک سری اتفاقاتی می افتد که ممکن است برای کسانی که قصد تعمیر داشته باشند حائز اهمیت باشد.

مراحل روشن شدن لامپ مایکروفر

  1. ابتدا و در اولین مرحله، جریان متناوب (AC) برق شهری (AC) بوسیله قظعات الکترونیکی مانند دیود، به جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌شود.
  2. سپس ولتاژ برق توسط قطعه الکترونیکی مثل خازن تقویت شده و وارد ترانس میشود.
  3. در این مرحله برق وارد لامپ (لامپ مگنترون) می‌شود.
  4. سپس برق ولتاژ بالا سبب گرم شدن آهنربای لامپ مگنترون شده و باعث افزایش دمای آن می‌شود.
  5. این افزایش دما، سبب تابش امواج الکترومغناطیسی از لامپ شده و به وسیله ی صفحاتی خاص (از جنس میکا) به مرکز مایکروفر هدایت می‌شوند.

باید دقت داشته باشیم که برآورد و تخمین هزینه تعمیرات لوازم خانگی نیازمند اطلاعاتی نظیر نوع خرابی، هزینه تعویض قطعه (در صورتی که نیاز به تعویض باشد) و… دارد. بنابراین نمیتوان به راحتی در مورد هزینه تعمیر مایکروفر اظهارنظر نمود.

در این شرایط بهترین گزینه تماس با مرکز تعمیرات مایکروفر و مشورت با متخصصان می‌باشد.